Gratis verzending vanaf €60 

Algemene voorwaarden



Identiteit van de ondernemer;

Bedrijfsnaam: Crazy Lion

Naam: VDM concepts

Adres: Vrasenestraat 212, 9100 Sint-Niklaas, België

E-mailadres: hello@crazylion.be

Btw-nummer: BE0799911092

Bankrekeningnummer: BE54 7330 7035 1197


Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale

inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken,

digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij

op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;

2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn

herroepingsrecht;

3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden

met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

4. Dag: kalenderdag;

5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

6. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de

consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op

te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is

afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie

van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

7. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien

van de overeenkomst op afstand;

8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud

en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument

wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van

producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst

uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie

op afstand;

10. Modelformulier voor retournering: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen

modelformulier voor retournering. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de

consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;

11. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten

van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte

hoeven te zijn samengekomen.

Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en

op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene

voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is,

zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke

wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van

de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het

vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze

algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden

gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan

worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk

is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de

algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op

verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen

worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of

dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige

toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds

beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt,

wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden

producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een

goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de

ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave

van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of

kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten

en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het

moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij

gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de

ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het

aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd,

kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende

technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht

van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving. Indien de consument elektronisch kan

betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument

aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van

belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de

ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan

te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de

uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de

consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de

consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame

gegevensdrager, meesturen:

a. het postadres van de ondernemer waar de consument zijn klachten schriftelijk heen kan

sturen;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht

gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het

herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor

zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of

uitvoering van de overeenkomst op afstand;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft

van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op

de eerste levering.

Herroepingsrecht

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te

annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.

U krijgt dan het aankoopbedrag gecrediteerd. De kosten voor retour van u thuis naar de

webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa € 7 per pakket, raadpleeg

voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw

herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze

mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via hello@crazylion.be

. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van

uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Let op! Gepersonaliseerde producten die u via deze webwinkel koopt en op maat gemaakt

worden volgens de door u ingevoerde specificatie kan u niet retourneren. Het

herroepingsrecht is dan ook niet van toepassing. De verkoop is hiermee na succesvolle

betaling definitief. Maar u kan altijd contact met ons opnemen moest er iets niet naar wens

zijn via hello@crazylion.be

Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de

verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de

aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is

dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een

winkel zou mogen doen.

2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het

gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid

1.

3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de

ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte

informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de

bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere

ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer. Het modelformulier voor herroeping kan u via

mail aanvragen, hello@crazylion.be .

2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde

melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde

van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af

te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het

product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs

mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte

redelijke en duidelijke instructies.

4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht

ligt bij de consument.

5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als

de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de

ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor

terugzending niet te dragen.

6. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op

een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:

a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen

van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn

toestemming; of

c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

7. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende

overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het

herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig

voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de

financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de

herroepingstermijn kunnen voordoen

2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare

veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten

door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of

de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een

veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud

en/of diensten af te nemen;

3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de

consument;

en de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de

ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de

overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders

dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;

5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een

bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;

6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet

geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of

beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd

zijn;

7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet

geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is

verbroken;

9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere

producten;

10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de

overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en

waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt

waarop de ondernemer geen invloed heeft;

11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de

verzegeling na levering is verbroken;

12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;

13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:

de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de

consument;

en de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de

aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg

van veranderingen in btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de

prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer

geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan

schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het

aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn

alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen

toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en: deze het gevolg zijn van wettelijke

regelingen of bepalingen; of de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te

zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw en

exclusief verzendingskosten.

6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen van druk –

en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en zetfouten is de

ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs te leveren.

Garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de

overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van

deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de

overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien

overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor

ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de

wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst

tegenover de ondernemer kan doen gelden.

3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na

levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending van de producten

dient te geschieden in de originele verpakking en in nieuwstaat verkerend.

4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De

ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de

producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele

adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

5. De garantie geldt niet indien: de consument de geleverde producten zelf heeft

gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken; de

geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins

onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de ondernemer

en/of op de verpakking behandeld zijn; de ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg

is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de

kwaliteit van de toegepaste materialen.

Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst

nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van

aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar

heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is

vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk

binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de

bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan

worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling

geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst

zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument

betaald heeft onverwijld terugbetalen.

5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot

het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de

ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is

overeengekomen.

Verzending en levertermijn

Verzending gebeurt vanuit België met Bpost.

Wij proberen alle bestellingen binnen 1 à 3 dagen te verzenden.

Levering aan huis: 7euro

Bij bestellingen vanaf 60 euro betaald je binnen België geen verzendingskosten. Wij

betalen dit dan voor u.

Betaling

1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden,

dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen

na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14

dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen

van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van

de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene

voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer

vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de

uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen

vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens

onverwijld aan de ondernemer te melden.

4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij

door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een

termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na

het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag

de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte

buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen

maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende €

2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer

kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

U kan eenvoudig, snel en veilig betalen via:

- Mollie

- Via bankoverschrijving (je bestelling zal dan wel pas verstuurd worden als het geld op

de rekening staat). Het geld dient binnen 2 dagen overgeschreven te

worden. Indien je ons een bewijsje van betaling mailt, kunnen wij je bestelling ook

onmiddellijk verwerken en verzenden.

Voor geen enkele betaalmethode worden kosten aangerekend.

Retourneren

Het kan helaas voorkomen dat een product u niet bevalt, U heeft het recht uw bestelling tot

14 dagen na ontvangst retour te sturen. Wij proberen onze ecologische voetafdruk laag te

houden dus stuur niet onnodig pakjes terug.

De kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten

bedragen circa 7 euro per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw

vervoerder. Hou zeker uw track and trace code bij. Het product moet samen met alle

geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en

verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden.

Alle teruggestuurde artikelen worden aandachtig onderzocht. Het uitgangspunt hierbij is dat

de consument het artikel slechts mag inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen

doen. Teruggestuurde artikelen mogen gepast worden, maar mogen niet gebruikt zijn.

Wanneer een artikel een waardevermindering is ondergaan door het gebruik van de Klant zal

dit ten laste van de Klant in rekening worden gebracht.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via hello@crazylion.be

met vermelding van uw naam, ordernummer en reden van retour. Wij bezorgen u een

retourformulier VIA MAIL die u dan invult en mee met de bestelling terug stuurt. Wij zullen

vervolgens het verschuldigde aankoopbedrag, exclusief verzendingskosten binnen 14 dagen

na aanmelding van uw retour terugstorten tenzij de klant instemt met een ander

betaalmiddel, zoals een giftcard dit mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Ons retour-adres:

Crazy Lion

Vrasenestraat 212

9100 Sint-Niklaas

België

U kan het pakje afgeven in een postpunt in de buurt of bij uw postkantoor ( meer informatie

over een postpunt/ postkantoor in de buurt kan u vinden op https://www.bpost.be/site/nl/zoekbpost-uw-buurt ).

Verkeerde maat? Je kan ruilen door het volgende te doen:

Heb je toch een verkeerde maat gekocht en wil je het product graag ruilen? Meld dit dan

even binnen de 14 dagen! Stuur eerst een e-mail naar hello@crazylion.be met daarin de

gegevens van het artikel dat u wenst te ruilen. Indien dit op voorraad is zullen we de

aanvraag bevestigen en het product met je ruilen.

De verzendkosten van de ruiling zijn voor eigen rekening.

Afgeprijsde artikelen (solden en outlet) die online werden aangekocht binnen de

vooropgestelde termijn retour werden aangemeld, zullen niet worden terugbetaald. Hiervoor

ontvangt u een giftcard.

Gift cards

1. Gift cards hebben een geldigheidsduur van één jaar ingaande vanaf de datum van

aankoop. Na verloop van dit jaar zijn de gift cards niet meer inwisselbaar

2. Gift cards zijn op www.crazylion.be te gebruiken voor gehele of gedeeltelijke betaling van

artikelen.

3. Gift cards kunnen niet worden uitbetaald of worden geruild tegen gelden.

4. Gift cards kunnen niet geretourneerd worden.

5. Gift cards dienen in één keer te worden gespendeerd.

Sale artikelen, Gift cards en outlet

Op artikelen die worden verkocht in onze outlet of artikelen die in sale zijn geen

kortingscodes of extra acties niet mogelijk. Ook op cadeaubonnen kan geen korting gebruikt

worden.

Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en

behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig en

duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de

gebreken heeft geconstateerd.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen

gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar

langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen

geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een

meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat

vatbaar is voor de geschillenregeling.

5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer. Tevens is

het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform

(https://ec.europa.eu/odr). Webwinkel is momenteel niet aangesloten bij een keurmerk met

geschillencommissie.

6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer

schriftelijk anders aangeeft.

7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer naar

haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of repareren.

Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene

voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.

Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet

ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op

zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden

opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Deze pagina is voor het laatst aangepast op 03/05/2023